Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikettavel
Läst 1959 ggr
[IsabelleA]
0

Kemisk kastrering.

Någon som har erfarenhet av kemisk kastrering?
Det jag vet är att det sitter i ungefär 6 månader och kostar ungefär 600 kr.

Det jag nu undrar över är om hunden förändras mycket? På vilka sätt? Och när man inte tar en till spruta och den gammla gått ur, förändras hunden igen då?

Jag hörde att man inte får tävla i SBK's tävlingar men gäller detta just under dessa 6 månader eller under hela hunden liv?

Någon som har lite erfarenhet?

Visste inte under vilken kategori jag skulle stoppa inlägget…

India
0

Jag har ingen erfarenhet av kemisk kastrering men jag vet att det klassas som doping och gäller då i 6 månader från själva tillfället då sprutan gavs. Så vill du tävla i framtiden så är det bättre med en slutgiltig lösning. /Ylva

Yessica
0

Precis som #1 säger räknas hunden som dopad med kemisk kastrering. En på klubben har gjort en sådan på sin hund, och börjat se skillnad. Resultatet ska bli att hunden beter sig som den kommer att göra efter kastrering. Men om det går helt åt pipsvängen så kan hunden förändras tillbaka igen eftersom man inte tagit bort något. Hon som gör det på sin hund kastrerade sin förra hund och den blev bara värre, så därför vågar hon inte riktigt göra en kastrering innan hon testat hur det kan bli typ.

Lite svammligt kanske, men det är sent… Oskyldig

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mistle
0

#2 Det är dock inte säkert att en kemisk kastrering visar samma skillnader som en riktig skulle göra.
Även om man förhoppningsvis kan få en liten hint på vägen hur det skulle kunna bli, så är det inte alls säkert.

Yessica
0

#3 Det är sant, man kan ju aldrig vara säker. Glad Glömde skriva det, bra att du sa det.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
0

En väninna gjorde det på sin 11 åriga golden hane. Det gick jätte bra för honom.

Men som sagt, det räknas som doping.

**MVH Cerrolyn