OT Ingen bra dag.
Min dag började inge vidare bra.
Jag praktiserar just nu på ett hunddagis. Idag skulle jag ta med mig Ben till dagiset så att han får träffa andra hundar och vara med på promenaderna.
Vi börjar med att stoppa in honom i en box tillsmmans med en av dagisets snällaste hundar. En Border Collie.
Vi skulle sedan gå ut på promenad, alla tillsammans och när jag håller Ben och den andra BC:n i sina koppel så hoppar BC:n på Ben och biter honom. Ben skriker till men eftersom att han brukar överdriva ibland så trodde jag att BC:n högg i luften och sen när jag tittar på ögat så är det stängt. När jag sedan tittar närmare så är hela ögat blodfyllt! Jag försöker att inte få panik, ger kopplet till BC:n till en av personalen och ropar på Mia, en annan personal. Vi tittar på såret tillsammans och tvättar med vatten, Ben är jätte duktig under tiden, och det visar sig sedan att såret är precis bredvid ögat, VÄLDIGT nära.
Han har även ett hål i läppen, man kan tydligt se ingångs och utkångspunkter.
Han tittar normalt och är lika busig och aktiv, men det varar och 'ögonvitan' är blodröd och irriterad. Jag tvättar bara med vatten och ska ringa vet. imorrn och höra hur jag ska göra.
Om det blir sämmre så åker jag in med honom.
Jag kanske överreagerar, men jag tycker verkligen synd om honom. Det går inte att beskriva, jag känner en stor oro i mig. Jag har aldrig sett min prins såhär, aldrig såhär skadad.
Det kommer att bli bra, det vet jag.

Usch då! Håller tummaran för er!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Nej vad tråkigt. Håller tummar och tassar.
**MVH Cerrolyn
Nje vad hemskt. Samtidigt var det ju väldigt stor tur att han inte blev träffad i ögat!

Stackars Ben! Håller tummarna för er.
Det har blivit sämre idag. Det varar ännu mer nu och ögat är fortfarande rött. Det är också lite svullet. Jag ska somsagt ringa vetrinären nu och höra vad jag kan göra, vad jag ska tvätta med osv. Annars åker jag in med honom.
Är det någon här som har erfarenhet av Agrias vetrinär jour via telefon? Är dom bra?
Någon som vet om man kan tvätta med koksaltlösning?
Imorgon kl 09:15 åker vi in till vetrinären. Det har blivit värre.
Ja, det är nog bäst!
Vad tråkigt för er!
Ja riktigt tråkigt. Allt har blivit så stressigt nu och jag har inte kunnat koncentrera mig, det kommer att lugna mina nerver otroligt mycket nu när vi åker in imorgon med honom.
Jag ska tvätta med koksaltlösning nu, frågade vetrinären om jag kunde göra det och det gick bra.

Usch då! Lycka till!
//BrightGloria
- Hemsida
Vi fick ett recept på Atibiotika som vi ska smörja ögat med två gånger om dagen i 7-10 dagar.

#11 Hoppas det hjälper!
//BrightGloria
- Hemsida
Men då är det på bättringsväg nu, vad skönt.
**MVH Cerrolyn
Ja, nu blir det säkert bra. :)
Någon här som vet hur man får ut försäkringen?
Ska jag maila Agria eller hur gör jag?
Samla ihop kvittorna och skicka till dem. Men ett tips är att kopiera dem först. Jag skickade kopior och det var ok. Skriv dit ditt försäkringsnummer och bankkonto. Så sa de till mig.
**MVH Cerrolyn
stackars lille ben! vilken tur att han blir bättre och att han inte blev mer skadad!
krama den lille från mig och alice.
massor med kramar till dig!