nu börjar allvaret
idag började vi alice träning till att bli en vallhund. målet är att hon ska kunna godkännas vid 1½ års ålder.
så nu har vi slutat leka med henne och börjat med endast aktivering.
och för att vara första gången var hon otroligt duktig! hon verkade veta precis vad jag ville. vi föste bara i kanske 10 min, mer än så blir det inte i början. hon tabbade sig 1 gång. men det är ok. hon är bara valp och helt grön.
hon tryckte på korna i ett bra tempo och verkar ha ett djuröga trots sin ringa ålder. nu kommer vi fösa i två månader kanske eftersom hon är så himl ung och sedan lära in resten. få kan man gå lite fortare fram.

Åh, kul att det går så bra för er! 

Det låter ju lovande. 
Nu kommer jag med en fråga igen.
Vad menar du när du skriver att ni har slutat leka med henne? Är det i samband med djuren eller är det alltid?
hon får leka själv medan hon är under träning, men vi och inga andra person får leka med henne nu medan hon tränas. det är för att hon inte ska tro att man leker med henne när man tränar. allt som oftast så har de svårt att koncentrera sig om de får leka mellan träningspassen. så vi kommer leka med henne när hon är färdigtränad. :)

#3 Jaha, då är jag med. Tur att man inget vet så man får lov att ställa alla dumma frågor. 

Hi, hi nej det är väl så. 
#8 självklart ;)

#7 Hoppas? Jag räknar med det. 
**MVH Cerrolyn
uppdatering kommer. lite bilder med mera. men mer än bara fösning kommer det inte bli förräns efter jul. vill bara att hon ska lära sig lite smått nu. en tjuvstart kan man säga :)

#11 Det låter jättebra!
För oss som inte begriper nånting alls så är det jättespännande.