vallbilder
kan ju skriva ner de olika momenten också som ska vara med i en tävling. först ska man göra ett hämt, oftast ett synligt då dolda hämt är mkt svårare. sen så ska hunden oftast pasera genom en grind på väg till dig, därefter när hunde har kommit till dig så ska hunden allt som oftast runda en pinne och sedan ta djuren genom 2-3 grindar till. momentet delning ingår alltid och då ska man dela på djurflocken i två mindre grupper. ibland kan det vara svårare om man ska skilja ut vissa färger, ex två svarta får från två vita. sen är det sista momentet kvar: fållan. det gäller att få in djuren i fållan utan att röra dem med din hunds hjälp. sen är du klar och förhoppningsvis har man lyckats utföra alla momenten utan större svårigheter.
under hämt och fösning måste hunden klara sig själv, men under delning och fållan ska man vara med, men försöka på verka så lite som möjligt.
Vad roligt! Efterlängtat från min sida!
King är så himmla snygg! :)
mm, visste du att ben har blivit bättre än king nu?!
ben ska vara med i nöt-sm medan king inte har blivit kvalad ännu då hon tabbat sig genom att starta dem i samma tävlingar.
så nu är alla avkommor efter ben eftertraktade ^^
lite kul är det att ha så fina meriter i sin hunds stam :D
#7 Jasså? Vad jag förstått det var King en av dom bästa? Jag snackade med Frida på msn och tror hon nämnde det.
Men Victoria sa att king var otrolig.
Känns ju superskoj att ha så snygga gener, men vallning för vår del kommer antagligen efter gymnasiet. Kanske om vi startar redan innan men det är en tidsfråga.
Ska höra med peter (en vän) om han skulle köpa sina 200 får, han behövde eventuellt hjälp med dessa.
#8 jo, king är en av sveriges bästa hundar, men han är gammal. så nu håller ben på att ta över. och man märker på king att han inte orkar lika mkt och börjar bli gammal. om han tappar djur eller inte orkar så litar han på att ben eller bea fixar det.

Jättekul att se actionbilder. Är så härligt att se.