OT: Småpratstråden
Småpratstråden för småprat! Fungerar både för God morgon och God kväll meddelanden så vi inte tar över forumet med OT men har en plats att lära känna varandra och prata om vardagliga situationer. 🙂
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Nu ä flytten äntligen klar! Fy vad stressigt det blev! Men igår gick flyttlasset och idag har vi packat upp hela dagen förutom när vi tog promenaderna med Pascal och kollade in nya staden! Pascal gillar att det är så mycket gräs och skog! De e annat än vad de va i innerstan i Göteborg. :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Åh det är alltid så skönt att slippa stressen med flytt! Stunden man verkligen kan bo in sig på riktigt. :) Låter som att ni flyttade långt?
Vi satte upp skruvkrokar i ladan så vi kunde hänga upp ledrep m.m. mer sorterat och det blev supersnyggt! Veterinären var här och kollade upp stygnen på Piper som skadade sig i lördags och var förvånad över hur lite svullnad det var och hur väl hon använder benet. Hon skar av en muskel och en sena på insidan låret och vi var beredda på akutavlivning men gav det ett försök med orden "hon lär troligen inte gå att ridas mer". Men nu ser det nästan ut som att hon kommer gå att ridas så småningom! Det kommer fortfarande vara lång väg dit. Hon är grinig av smärtan men har mycket smidighet kvar och det känns riktigt bra!
Här har jag påbörjar omprogrammering av Polly för att få bort två ovanor. Ena ovanan har suttit i sedan hon blev könsmogen och det är att gapa på alla mötande hundar. Hon gillar inte främmande hundar och tycker dom är läskiga med inslag av vakt och inte har det blivit bättre efter 4 överfall på ett år. Nu har jag av en slump hittat ett verktyg som tycks fungera, så senaste veckan har varit så mycket tystare och mer avslappnad än tidigare. Men hon har haft vanan att gapa i 2 år, så det lär ta tid jobba bort det helt men det känns som en oerhört bra början🙂
Hon är även en otroligt lättbelönad hund, men med ett enormt "kom ihåg" och blir tyvärr lätt manisk på bollar. Jag har alltid försökt att vi ska ha roligt med bus, uppletande, lite sök osv när vi kommer till platser där hundarna kan vara lösa (alltså andra platser än skogen) - men hon har blivit mer och mer uppjagad av detta och så fort hon märker att vi är på väg att närma oss ett område där hon en gång fått leka (oftast boll inblandad) så börjar hon steppa, dra, springa på tvären osv för hon vill fort, fort dit. Så nu lekförbud med allt som har med bollar att göra när vi är ute och inriktar mig mer på att vi ska gå lugnt, att hon ska kunna springa själv när hon är lös och enbart "oj, matte tappade en grej" så hon får kuta tillbaka en bit och söka. Jag måste bryta detta att hon jagar upp sig, för mina leder gillar inte dragande i koppel. Hon vill så otroligt mycket denna lilla hund och har en enorm motor både mentalt och kroppsligt och orkar, men det ska även kanaliseras på rätt sätt - puh.
Polly är ju en otroligt smart hund - den smartaste jag haft och som tänker i flera steg - vilket är på både gott och ont. Lättmotiverad och lättbelönad, men fastnar även oerhört lätt i vanor och rutiner. Har man gjort en sak på ett sätt, så vill hon gärna att det ska göras så jämt - även om det går flera månader mellan vi kommer till vissa ställen. Hon kommer ihåg vad vi gjorde på just den platsen sist ändå😃
Men vi tar detta som en utmaning och ska göra något bra av det. Det är väl en mening med att jag fått en hund som gör saker som ingen hund jag haft tidigare i livet gjort - man ska ju lära så länge man lever😉
#2 Ja vi flyttade från Göteborg till Skövde så kunde varit längre men det där med bärhjälp när man ska byta stad är inte lätt! Och lastbil som måste tillbaka till Göteborg. Puh nu är allt det över! Usch vad hemskt! Vilken tur att hon repar sig så bra som hon gör!
#3 får man fråga vilken metod det är som fungerar? Blir jätte nyfiken. Jag har ju inte det problemet utan istället får vi träna på att man inte kan hälsa på alla hundar som finns i hela värden. Vi gick förbi en hundrastgård igår där två hundar lekte och han tjöt som en stucken gris för att han ville fram så mycket. Så matte fick skämmas och snällt stå och vänta på att tjutandet skulle sluta så vi kunde gå förbi. Det lät som om jag höll på att ta livet av honom. :/
#4 - faktum en metod jag aldrig trodde jag skulle använda mig av, men som blev av en slump 🤐
För lite över en vecka sedan så hade jag handen i fickan och Polly började vråla åt en hund 75 meter bort och av en slump så vräkte jag ner min nyckelknippa i marken bakom henne i ren trötthet på hennes gapande (hon är ju en mycket verbal hund även annars). Reaktionen blev enorm ! Hon vänder direkt tillbaka till mig och fjäskade länge, länge (men inte kuvat) - hon fattade att det var jag som gjort så (hon är inte ljudkänslig i övrigt). Numera räcker det att jag petar till på min ficka där nycklarna ligger - när hon reser ragg och börjar spänna sig mot en annan hund - så börjar hon slappna av och tar kontakt med mig istället🙂 Tydligen så råkade jag tajma så exakt rätt att det fungerar och därför kommer jag använda mig av det - men kommer troligtvis aldrig mer att behöva kasta nycklarna i marker fler gånger. det räcker med en liten dutt i fickan som påminnelse. Varför det fungerar vet jag inte, men jag har provat det mesta tidigare. Klicker (blev istället befäst skall - matte, kolla en hund), sätta henne ner, avleda, sagt ifrån på skarpen, ta stora omvägar osv med en sak i taget alltså. inget har fungerat mer än för stunden eller för just en hund. Detta lilla nyckelknippe-petande verkar ha en lugnande effekt på henne, så därför kör vi vidare med det och megabelöning så fort hon slappnar av🙂
Känner mig lite Barbro Börjesson, vars metoder jag egentligen inte gillar - men vi måste bryta detta då det stressar henne och nu greppar jag detta som gett massor positiva resultat på bara en vecka. Vi har haft flertalet hundmöten nu där Polly varit helt tyst och det är ett galet framsteg att hon knappt ens spänt sig och framförallt varit helt avslappnad efter hundmötet.
#4 - Mini låter som man satt kniven i henne när hon ser en katt - hon skriker galet högt av frustration (hon avskyr katter och vill klå den) och många är dom gångerna folk tittar undrande på mig 😉
#5 Jaha vilken tur du måste haft med tajmingen! Ja är lite mer öppen för alternativa metoder. Jag tycker att man i så stor utsträckning som möjligt ska använda sig av mjuka metoder men hjälper inte de så måste man ju hjälpa hunden med något som funkar. Tanken med träningen är ju att hunden ska förstå vad man vill och när den gör det så mår den bättre. (Det tror jag i alla fall.) Skrammel med nycklarna är ju ändå en ganska snäll variant av den "hårda" sidan.
#6 haha ja ska göra om min inklickning igen (han har kommit i åldern när han glömmer saker? :S) Så ska hitta något som kan bli favorit sen ska ja försöka mig på att få honom gå fint bredvid mig när vi går förbi andra hundar. Har kollat lite på skvallerträning också men ska testa min egen idé först. Han är jätte duktig när det inte finns andra hundar i närheten. Men det är hopplöst att försöka gå förbi hundar nu. Han lägger sig ner först och kommer inte hunden fram så försöker han springa fram och när kopplet tar slut står han på bakbenen och försöker få fram framtassarna så långt det bara går. När det inte funkar (vilket det aldrig gjort) så har han nu börjat tjuta.
Vi har haft ett hundmöte ikväll där jag inte ens behövde påminna damen om att jag hade nycklarna i fickan (alltså inte peta på dom) - hon gick avslappnat ändå. Vi hade även ett hundmöte med två skall från Polly, men det är helt otroligt för det var en hund som började gapa åt henne och då brukar Polly bli skogstokig. Två små skall och lite pytterest ragg vid manken och lugnade sig efter 5 meter🙂 i Vanliga fall skulle hon varit spänd och gått baklänges i minst 20 meter efter ett sådant möte.
Halleluja vad något måste gått fram och det med en fjuttig nyckelknippa, som av någon anledning lugnar henne. Hon bryr sig ju inte ett smack om den nyckelknippan när jag tar upp och skramlar med den när jag ska låsa upp dörren, så det är kombon hundmöte + litet spyttekrammel med knippan som fungerade på just henne. Ibland blir jag inte klok på hundar, men det är säkert inte meningen heller😃
Vad roligt! Jag tycker att alla sätt som fungerar är bra! speciellt när det går så fort då har hon ju verkligen förstått vad du vill hon ska göra.
Haha ja det är underligt att ett ljud kan få en hund som inte alls är ljudkänslig att sluta med något. Det går nog inte att förklara tror jag:) Nej man ska nog inte bli klok på dom. Man måste ju ha något att fundera över!
Precis, men Polly är smart så det blev nog på något sätt en rejäl markering om att man gör inte så - och då snabbt förklara att man gör så här istället. Det har jag försökt med i två år utan att lyckas, men min nyckelknippa lyckades förklara haha. Helknasigt, men jag håller fast vid detta nu då det säkert kommer ta sin tid att omvända beteendet helt 🙂 Men får vi bara in det som en ny vana, så kommer det att sitta kvar då hon är en vanehund.
Haha ja de handlar ju oftast bara om att kunna berätta vad man vill så brukar man få som man vill. Det är bara det att man måste hitta ett sätt att berätta det så hunden förstår. :) ja då håll i de så kommer de gå av sig själv om ett tag. De tar ju ett litet tag att sluta med ovanor man hållt på med ett tag. :)
Haha åh Polly, hård på gott och ont. :) Det är alltid så skönt att vara fast och så kommer en slump som fungerar, grattis! :)
Jag är så äckligt frustrerad att Apache vill så mycket och jag vill så mycket, men så snart vi kommer in i "the zone" av att träna så anar jag en lätt hälta. Veterinären hittar ingenting fel på honom och han är så vansinnigt stressad och rädd hos vetten att jag tror vi lämnade mer päls där än vi tog med oss hem så jag tänker inte gå in på det djupare heller eftersom det inte märks 90% av tiden, han kan springa, hoppa och göra alla möjliga saker men så snart vi tränar så vips där är den. Jag tränar inte ens agility eller nåt sånt, inte mycket hopp, inget hårdare whatsoever. Bara positionsarbete i princip. Suck. :/ Jag undrar hur många år den kroppen kommer hålla egentligen.
#12 vad konstigt. Borde väl inte vara ler ansträngande än att hoppa och busa tycker man ju. Är det position i lydnadsmoment eller vilken position menar du. Usch stackarna! Inte roligt när de var rädda för vetten. Pascal har varit där två gånger en vaccinationen vid 12 veckor och sen när vi råkade trampa honom på tassen så han inte kunde stå på den. Han älskar veterinären. En av de bra delarna av problemet älskar alla hundar och människor atthan blir galen på promenader när vi ser en hund och vill gärna hoppa på människor som går förbi oss. :)
#12 - Polly är ju en riktig mjukis egentligen, men kan slå dövörat till när det gäller vissa saker😉 och med lite vakt tillsammans med det mjuka så blir det krock i hjärnan😃 Men en förigare hund har jag aldrig haft och hon vill så himla mycket och vill verkligen vara till lags även om det blir fel ibland då hon har så snabba reaktioner❤️
Vad jobbigt med Apache. Fram/bakben ? Svårt när felet inte går att finna och inte blir det lättare när hunden är panikslagen hos vetten😕
Hans hälta är jättekonstig. Han hoppar med ena bakbenet ibland a la patella men eftersom han är så rädd så kollade vi bara framtassen som han inte ville sätta vikten på då. Nu är det bara liten hälta när den kommer men det är alltid samma framtass, och hoppar med samma bakben typ som att han hoppar över ett steg. Jag vet verkligen inte vad som pågår men corgisidan gömmer ju allt in i döden så jag vet ju inte om han bara var tapper hos veterinären.
Han hade testats positiv för borrelia när jag köpte honom och jag vet att jag har honom troligen på lånad tid, men den tid vi får är jag tacksam över. Blir ju så med blandraser och rescues.
Med positionsarbete för mig så är det höger sida, vänster sida, mellan benen osv, freestyle dvs. Vi varierar träningen mycket just för att det inte ska bli ensidigt eller enformigt och belasta. Han trampar inte snett eller nåt heller eftersom jag försöker välja bra marker. Känns som ett mysterium allt men det känns i maggropen som att det är borrelian som spökar.
Vad tråkigt! De är nu ändå inte så slitande träning. Stackars liten. Hoppas han blir bra och om inte annat kan bli en bra och frisk sällskapshund en bra tid framöver! Vilken liten sötnos!
Ja jag hoppas det stannar på denna nivå hälta och inte blir värre. Han fyller tre år i jultider i år så det är ju ingen ålder. Men samtidigt så är nog hans kroppsbyggnad hans fiende lite. Han är ju rätt så tung framtill förhållandevis till storleken på benen. Vi tränar fortfarande ibland för han behöver det men det blir inte mer än 10-15 minuter i veckan motför 5 gånger i veckan som vi gjorde innan han började halta. Hade ju tänkt tävla med honom men han trivs nog bäst som sällskapshund. Goa hund!
Ja de är tråkigt när de blir dåliga våra älskade djur! Hoppas han kan få ett bra lov ändå!
Ja jag kan ju bara göra mitt bästa. När vi hörde att han var positiv för borrelia så sa vi att bättre kvalitet än kvantitet av år. Han är så mycket mer harmonisk och lycklig nu än han var då. Alltid nåt. ❤️
Kommer få magsår, går med konstant oro och nervositet.
-
#21 PMa om du behöver prata av dig. 🌺 Svarar så snart jag kan isf. :)
Ska till doktorn idag och prata mediciner för långtidsbehandling av min fibro.
Både min laptop och min mobil driver mig till vansinne flera gånger om dan. Jäkla kass amerikansk teknologiskräp dom säljer.
Polisen har återigen hört av sig och visat stort intresse för min hund. Det som började som smicker och intresse på en träningsplan när hon var kring halvåret har nu fortsatt till en seriös önskan om att få testa henne för tjänst. Jag har bestämt mig för att låta henne "testköras", om de tycker att hon är så pass komplett som de kräver så kommer jag överväga ett L-test. Mycket blandade känslor, men vilket kvitto jag fått på att jag har den fantastiska hunden i kopplet som jag ofta påstår att jag har.
Kul med sånt intresse men förstår att det känns blandat! Kul med utvärdering med.
Jag är så fruktansvärt trött på att flytta runt nu, och att aldrig få ett riktigt kontrakt på en lägenhet. Man går med en oro hela dagarna eftersom man aldrig vet när man får brevet om att vi ännu en gång måste flytta.
Tisdag och snart är september förbi. Vart tog tiden vägen?
Inte mycket på schemat idag. Sitter och funderar på vad man kan göra för trivseln här inne och försöker hitta hem åt några katter vi har. Sitter även och försöker mentalt komma på hur jag vill göra kläder åt hundarna. Apache behöver troligen ingen jacka eftersom kylan inte stör honom. Men gammelhundarna Digger och Ixxi har artros i tårna och syns att de får ont så de ska få skor. Frodo ska få skor med eftersom han är en fryslort. Ixxi har en overall men Frodo har inte så ska knåpa ihop en design. Digger behöver en kappa med, han har blivit tunnare och frös redan i fjol så vore skönt om han kunde vara ute lite mer denna vinter och fortsätta röra sig. Måste även fixa tillskott åt honom så han håller sig smidig.
Mycket att göra nu inför vintern. :) Snart dags att avvänja kalvarna med. Hur ser er dag ut och har ni mycket att göra innan vintern är här?
Hösten är verkligen här nu! Det gick väldigt fort att ändra från shorts till jacka med mössa och vantar 😮
Vår dag har varit lugn, mycket plugg på schemat och vila för vovven. Vi har inte så mycket att göra inför vintern förutom att flytta i oktober :)
Spännande med flytt! Ja den kom verkligen med buller och bång!
Jag är sjuk (oj vad oväntat det inte var att bli sjuk när hösten kommer) och ENDA gången Digger ligger intill mig är när jag är sjuk. Så jag får massa sällsynta Diggerpussar och han anser att om jag klappar honom så mår jag bättre.
Det funkar. ❤️
Krya på dig och njut av pussarna! :)
Tack 🌺
Gud jag började skriva en text om mina djur och sitter nu och gråter för att jag har för mycket kärlek och stolthet inombords att det flödar över. Jag lever med kronisk värk och ändå känner jag mig som den mest lyckligt lottade människan som finns! Jag har världens vackraste häst, världens finaste katt, världens ljuvligaste åsna, världens bästa tantvovve, världens goaste gubbhund, och två helt FANTASTISKA unghundar med obegränsad potential. Och som om inte det vore nog så kan jag mysa med en kossa. Jag tror man måste uppleva det för att förstå min love overload just nu. Gud jag sitter här sjuk och känner mig i princip döende och jag känner mig lycklig. Jag önskar jag kunde dela med mig denna överflöd lycka till alla de som kämpar och överväger att ta sitt liv. Vad många liv det hade kunnat rädda!
Vad flummigt det låter. Men shit så mycket kärlek jag känner just nu. ❤️ Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Så jag lyckogråter. :')
Vad underbart att du klarar av att se allt underbart i livet trotts alla negativa bitar!
Halva mitt inlägg försvann. Men ja skrev: Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg!
Jag känner igen mig Cahira, man blir så mycket starkare med djur. Mina djur har varit mina stöttepelare genom livet. Alla motgångar och alla jobbiga stunder i livet har jag tagit mig igenom tack vare mina djur. Så fort jag tänker tillbaka på stunder med min häst och hund som tyvärr inte finns i livet idag flödar tårarna nedför kinderna. Kemin som finns med vissa djur är obeskrivlig, precis som att dom förstår hur man känner sig och stöttar en i alla väder. Jag har dom med mig varje dag, i tankarna och på kroppen och varje dag jag ser mig i spegeln påminns jag om alla vackra stunder vi haft. Jag har också en unghund nu som jag älskar över allt annat, jag skulle göra vad som helst för honom, min skatt ❤️
Jag skulle inte klara mig utan djuren, det är det bästa man kan ha!
Kunde inte sagt det bättre själv. 🌺 Djuren hjälper en verkligen att komma ihåg vad man faktiskt har i nuet. Helt fantastiskt vad djuren gör för oss. :)
Håller verkligen med! Man må bli mer låst men att ta en promenad med hunden ger så mycket mer än de flesta andra aktiviteter man inte kan ha med hunden på! Och de e något speciellt att vakna upp på morgonen av att vovven pussar en i ansiktet!
Så sant som det var sagt!
Jag kan säga att man saknar promenaderna och allt man pysslar med som hundägare, är för tillfället hundlös då jycken är hos päronen 30 mil bort, och jag har verkligen ingenting att göra längre😴
-
#40 Kom hit så får du massor att göra. ☝️
Jag har varit sjuk i över en vecka och är sååå rastlös. Och inte kan jag sitta still heller så jag blir aldrig frisk. 😟
Blä - idag ska jag med Mini till veterinären, för något är fel. För första gången så vet jag inte alls vad som felar, utan har bara en misstanke om ev fästingsjukdom.
Mini har mått dåligt till och från sedan i fredags. Emellanåt pigg och nästan som vanligt, och däremellan låg, ynklig, darrar, andas snabbt, svansen mellan benen och väldigt trött.
Ingen feber, ingen hälta, inga flytningar, inga problem med vare sig mage eller kisseri och jag hittar ingenstans hon har ont - bara att hon mår dåligt och när dessa "skov" kommer så vill hon bara sova och inte heller äta och när Mini ratar mat mår hon inte alls bra ! Igår var hon pigg och i stort sett som vanligt hela dagen, så jag trodde det som spökade var över, men hon började skaka och bli ynklig igen när vi skulle sova och det har fortsatt även nu på morgonen/förmiddagen. Så halv 1 ska vi iväg och ta prover för att se om vi kan reda ut vad som felas.
Inget klokare än. Veterinären kunde inte hitta något som jag inte själv redan visste och det var en trött hund med snabb och lite ansträngd andning - kan bero på smärta eller annat dåligt mående. Första blodproverna visade på att ett levervärde var lite högt, men inget alarmerande. Trombocyter låg lite lågt, vilket kan tyda på fästingsjukdom så fästingproverna är skickade på analys. Hoppas nu få svar på onsdag om det är det som felar, vilket jag nästan hoppas på så vi kan sätta in behandling. Vill inte ha fästingsjukdom, men hellre det än att inte veta vad som är fel.
Det är inte livmoderinflammation? Krya på dig Mini!
#44 - nope, inget med livmodern. Dom kikade även i halsen och där var jättefint.
Senaste "skovet" varade i 20 timmar, men igår kväll piggade hon på sig lite igen och åt kvällsmat (hade inget ätit tidigare under dagen) och var allmänt gladare. Få se hur länge det håller i sig denna gång. Vill att det ska vara onsdag så jag kan få fler provsvar.
Jag fick rasta en mallevalp imorse… Tror jag dog söthetsdöden ggr tusen😍
-
#45 Hoppas ni får reda på vad som händer, väntan är alltid värst.
#46 Ååh! 😍
Presentationen av månadens vallhund kommer nog vara nån dag sen eller två. Hoppas ni har överseende. Min kropp strejkar rejält idag med nackspärr, migrän och fibroskov. (värk värk och mer värk)
Krya på dig! 🤗
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Mini mår mycket bättre nu och är i stort sett som vanligt. Fick svar på fästingproverna idag och dom var negativa.
Med tanke på vad dom andra blodproverna visade, så verkar det som om hon fått i sig något som kroppen/magen inte gillade och därför varit dålig (trots att inga symtom visat sig från magen) - men det viktigaste är att hon mår bra nu. Tyvärr är båda mina kortbeningarna duktiga på att hitta äckelsaker ute, så troligtvis har hon petat i sig något hon hittat.
Vad skönt att hon mår bättre!
Skönt att det bättrats!
Åh vad trött jag blir i hösttider. 😴😴
Men gud jag har torsdag idag! 😮 Vad hände med torsdag? Min vecka blev plötsligt mycket kortare. 😂
#53 - du är inte ensam. Jag råkade ut för samma sak - vart tusan tog torsdagen vägen🤔
Mvh mentalt död.
-
#54 Skönt att inte vara ensam! :) Skumt att torsdagen bara försvann!
#55 Kram!! 🌺
Jag är amma åt tre små kattungar och jag var SÅ SÄKER på att lilla Foley (Axl, Rose och Foley) inte skulle överleva. Han var utmärglad, uttorkad och nedkyld. Var helt säkert på att han skulle ha skadade njurar och lever. Han var så utmärglad att han kunde inte hålla värmen själv och fick sova på min mage första två nätterna. Detta är dag fem (tror jag?) och han har återhämtat sig totalt! Känns så fantastiskt att han kommer överleva. ❤️
De har gått från mjölkersättning och vatten, till paté, till shreds och nu även smakat torrfoder. Deras magar mår bra och de har lärt sig bajsa på egen maskin. Jag är så stolt över alla tre. :)

Vilka små sötnosar! vad roligt att alla kommer klara sig!
Ja det känns otroligt skönt att de alla kommer klara sig! De har inga olyckor utanför deras lilla kattlåda heller så de lär sig otroligt fort. :)
Jag köpte hem en grej idag som jag ska träna Apache med lite i hopp om att få iordning lite halloweenbilder i tid. :) Får nåt att klicka in också nu när jag har ont om idéer. :)
Mini blev ju sjuk helgen 26 september och veterinärerna hittade inget specifikt då mer än att några värden var lite förhöjda. Under veckan som kom, så blev hon pigg och glad så dom trodde bara att hon ev fått i sig något som hade höjt ett levervärde.
Nu veckorna efter har det smugit fram mer och mer att något inte stämmer, trots att Mini varit pigg, matglad, busig mm - men hennes andning har varit snabb och hon har druckit lite mer än vanligt, gått ner i vikt och även sovit lite tyngre än hon brukar - men lika glad som vanligt ! Igår spenderade vi hela dagen på djursjukhuset i grannstaden. Ultraljud, röntgen, provtagning osv. Alla hennes blodvärden är jättefina, men hon har en kraftig lunginflammation😕 Ingen kan förstå varför hennes värden är så bra, när röntgen visar så pass mycket förändringar på lungorna. Experter har i alla fall kikat på röntgenplåtarna och hjärta är fint och inga andra konstigheter (typ tumörer) har hittats. Så nu ska lilla damen få antibiotika i flera veckor och förhoppningsvis så ska hon svara snabbt på det - om hon inte är bättre nästa vecka så behövs en lungsköljning för att hitta orsaken 😭 Hon kommer troligtvis att röntgas om oavsett om en vecka-1tio dagar för att se att/om det går åt rätt håll.
Nu ska jag bara få henne förstå att hon faktiskt inte får följa med på långa promenader och ännu mindre springa på fältet och gräva sork - hon måste ta det lugnt en tid nu❤️
Rakad mage lagom till kylan kommer…

Packat en hel del skit och om någon timma bär det av till forshaga igen.. Blandade känslor helt klart😕
-
Kram båda två!
Krya på dig Mini!
Är utomlands nu och ska hem om några dagar till vovven igen! Lär bli ett kärt återseende från bådas sidor. (Även om jag vet att hon har haft det bra hos dagmatte) ;)
@vendelasandell på instagram.
Härligt med utomlands! Men ännu härligare med återseende. ❤️
Jag har åkt på influensa. 😕

Vips blev jag blåhårig! 😃 Något jag velat göra hela mitt liv, så känns helt fantastiskt. :) Inte bästa bilden men är såååå nöjd! 😍
#64 Åh vad fint det blev! :D När jag hade mina crazy-color perioder trivdes jag som bäst när jag hade min blå hårfärg och min blå-grön-lila-ombre :D
-
#65 Jag råkade köpa grön samtidigt. 😇 Tänkte att om blekningen plus blå blev grön så hade jag riktig grön att rädda situationen med. 😃
Jag trivs otroligt bra i blått! Även om jag fortfarande får en chock i spegeln. :)
Vad fint det blev! Det är så otroligt kul med färg! Hade jag haft kortare hår har jag alltid sagt att jag skulle färgat det ljusblått eller typ rosa och haft lite roligt med det! Har hittills som närmast kommit när jag hade rainbow ombre i tvåan på gymnasiet eller när det nu var, men gud vad jag älskade det 😍
Medarbetare på Vallhundar
Jag skulle vilja testa färgen o slingorna som farmor har i Sons of Anarchy.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det är kul att våga!