Några raser
Hejsan! Jag skulle vilja veta lite mer om några raser och tänkte därför fråga här om det finns några som har erfarenhet av dessa raser, Vit herdehund, Aussie, Schapendoes, Berger des pyrenee och welsh corgi cardigan? Skulle vara roligt att få veta lite mer om raserna av de som har erfarenhet. Jag ska i framtiden skaffa en till hund och vill därför bara läsa på lite om olika raser.
Sedan skulle det va roligt om det är någon som har erfarenhet av BC som kan berätta om dem. Har själv haft BC men tycker det alltid är roligt att höra vad andra har för erfarenheter av dem.
Mvh Sabine
Jag har en schapendoes. Go o gla kexchoklad tycker jag beskriver rasen ganska väl. Vet inte riktigt vad du vill veta, så du för gärna fråga lite mer specifikt om vad du undrar. :)
@vendelasandell på instagram.
Om du går in på vovve.net/raser och kollar omdömen så får du se vad ägare säger om raserna. Det är väl bästa tipset jag kan ge just nu. Vet ju inte riktigt vad för information du är ute efter. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Läs tråden Berger des Pyrénées, i detta forum, där hittar du en hel del info om Bergers, Aussie o BC. Kan tyvärr inte länka.
BC är ett bra val om man har får eller nötboskap som behöver hanteras.
Själv bytte jag från BC till Berger des Pyrénées à face rase efter att ha haft 6 BCs när jag hade tamdjur som behövde hanteras (får o mjölkkor).
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.