Mest populära leksak?
Vad är er hunds favoritleksak? Värderas leksaken högre än godis? Någon som tränar med leksaksbelöning?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Leksak alla gånger! :) Men vi brukar ändå variera beroende på vad det är vi tränar.
Tex. Kör vi agility är det leksak som belöning, men kan även ta in klicker och godis vid kontaktfält för att hon liksom ändå ska stå kvar tills hon får kliva av kontaktfält, det kan vara lite svårt med leksak ;).
Trick så är det framförallt godis, men lite nu och då så överraskar jag med att slänga in en leksak så det blir lite roligare! :)
Dom flesta leksaker är roliga.. men kamptransan är nog bäst enligt Zuki som belöning. Men ska hon hämta någon själv så kommer hon oftast med gosdjursleksaker (tex. grisen, draken, krockodilen osv).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Låter otroligt härligt med sån variation. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Pussel tycker att strumpor är det bästa som finns, men han har även några mjuka pipande leksaker också som han gillar. Jag har testat att använda leksakerna som belöning men han uppskattade inte det då. För han är det godis som det är värt att jobba för 🙂
Vilda tycker att fårskinnet är roligast. Jobbar ständigt på att få upp hennes föremålsintresse. Går framåt.
@vendelasandell på instagram.
Pascals favorit leksak vid träning är en kamp leksak med pip i båda sidorna. Vi varierar lite vid vanliga trick brukar det vara godis men när vi tränar på att gå fint nära mattes ben med ögonkontakt eller vissa andra kontaktövningar så funkar leksak väldigt bra blir så mycket bättre fokus men även godis funkar där.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Här är det helt klart leksak som gäller! Favoriterna är många good cuzboll, fårskinnskamp med boll, grymtande gris, bollar, spengummi mm. Men belöningen som slår ALLT är vattenslangen!
Bloggar på vid min sida
Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)
har en kong som sitter fast i ett rep som han älskar att kampa med. godis funkar men leksak är 100 ggr roligare enligt vovven xD