Annons:
Etikettvardagslivet
Läst 2452 ggr
russin
2014-07-14 08:56

Dog Defense Spray

Någon som provat det ?  Kopierar in det jag skrev häromdagen på mitt Facebook så ni förstår varför jag undrar…

"Fan ta alla bakgårdsavlade skitbulls som folk inte har någon ordning på - fan fan fan Ikväll har jag gråtit för första gången på flera år och det av rädsla efter att adrenalinkicken lagt sig.
När jag gick iväg på kvällspromenad, så kom helt plötsligt två amstaff/pitbull-någonting-korsningar kutandes rätt på mig och hundarna och dom anföll och försökte på alla sätt få tag i mina hundar. Jag sparkade än den ena hunden och än den andre, samtidigt som jag ryter "gå väck" - men så fort jag sparkade en, så anföll den andre och vise versa om och om igen. Till slut får den ena tag i Mini och biter henne över nacken och lyfter henne Tack och lov lyckas jag direkt sparka till den så pass att den släpper och jag sliter upp Mini i famnen, samtidigt som dom riktar in sig på Polly !!! Polly sliter jag upp i kopplet, så den kraken hänger och sparkar i luften och kippar efter luft - hon som redan är livrädd pga hundarna. Får in även henne i famnen men hundjävlarna försöker fortfarande få tag i mina. Jag fortsätter och sparka på dom och rätt som det är så tvärvänder dom och sticker iväg - tyckte jag hörde en vissling någonstans. Det var säkert 10-15 människor runt mig, men ingen vågar tyvärr gå fram och hjälpa mig att få väck dom anfallande hundarna Flera frågade i alla fall hur det gått efteråt…
Tack och lov var det Mini som blev biten (om man får säga så) för Polly är redan så osäker på hundar och tack och lov så är Mini krallig och har grov nacke, så hon kom lindrigt undan med blåmärken - men det var några minuter jag satt och skakade medan jag letade bitsår på henne, innan jag insåg vi kom väldigt lindrigt undan
Det tog lång tid innan hjärtat lugnade ner sig och adrenalinkicken släppte - och då brast det när jag insåg hur illa detta kunde ha gått."

Detta är då 4:e gången som mina hundar blir överfallna av mindre trevliga hundar under loppet av ett år (schäfer två gånger, två cane corso en gång - mina hundar väger 5 respektive 8 kg), men denna gång var absolut den mest otäcka och den som kunde ha slutat mest illa. Att stoppa en otrevlig hund går skapligt, men att stoppa två visade sig vara oerhört jobbigt och svårt. Är tacksam över att jag själv inte är rädd för hundarna, för det är ju mina hundar dom vill åt och inte mig - vilket gör att dom måste gå via mig först och jag slåss för mina, men lika otäckt ändå.

Annons:
vallhund
2014-07-14 11:56
#1

Oj! Leon skickar massvis med tröstande slickar med sin långa tunga.

Köp du spray, gärna en knallgrön som är svår att tvätta bort. Den fungerar genom att hundarna, om de får det rakt i nyllet, blir rätt desorienterande genom tillfällig synförsämring o retar nosen/luktsinnet, allt helt reversibelt, totalt ofarligt.

Tröstkramar till er alla! 🤗

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

russin
2014-07-14 12:12
#2

Ja jag är ärligt så förbannat trött på dessa understimulerade och otrevliga hundar som finns i området. Har fått en Dog Defens spray undanlagd åt mig i en zoo-butik, som jag ska hämta men är nyfiken om någon provat.

Flubben
2014-07-14 15:03
#3

Fy så hemskt! Att folk inte har mer koll på sina hundar. Har själv en schäfer som inte är helt trevlig men man ser ju till att inget händer! Vissa borde inte få ha hund.

CissiD
2014-07-15 19:52
#4

Vissa borde inte få ha hund! Vilken tur att det gick soppas bra för dina kortbeningar!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

russin
2014-07-15 20:37
#5

Jag det gick bra ändå - förutom att Polly nu är ännu mer misstänksam mot främmande hundar och gapar mer vid hundmöten igen. Trist, för varje gång vid kommer framåt med det så händer något. Hon vill inte ha med hundar att göra som hon inte känner väl.

CissiD
2014-07-15 22:42
#6

Hemskt att det ska hända så ofta! Fyra gånger på ett år är ju jätte mycket!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Annons:
Frida B
2014-07-30 21:09
#7

'Men fy vilken hemsk händelse! Suck att folk inte kan ha lite koll på sina hundar, jag har väl ren tur att de flesta där jag bor kan lite hundvett… Eller rättare sagt hund_ägar_vett och inte släpper lös sina aggressiva hundar hur som helst.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

russin
2014-07-30 23:41
#8

Känns lagom kul att det även flyttat i en familj för några månader sedan, vars rottweiler numera kastar sig på grinden och vrålar varannan gång vi går förbi och grinden är typ 70 cm hög….. har börjat ha sprayen i näven när jag går förbi där, för den hunden gillar inte tikar hörde jag. Lagom kul, då min ena hund nu tycker det är skitläskigt att gå förbi där och börjar vråla själv så fort hon känner lukten av hunden - gah och jag måste ta en jäkla lång omväg om jag ska gå runt (går förbi där minst en gång per dag och det är en smal gång). Nåde dom om grinden missas att stängas någon dag när jag går förbi (deras unge har tydligen missat det ibland…..bra när föräldrar har koll).

Upp till toppen
Annons: