Vårsäsong
Vårsäsongen är på väg så tänkte skapa en vårtråd där vi kan dela med oss våra planer, önskemål och mål, och dela alla känslor som medkommer med dessa planer och träning.
Kommer en sommartråd sista maj/första juni hade jag tänkt med samma ämne.
Min vår kommer vara fullspäckad med kalvningssäsong men ska försöka trycka in tid att börja miljöträna Apache och fortsätta jobba på hans rädsla för pinnar/käppar.
Vad har ni får mål i vår? 🙂
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Vi har som mål att kolla om han tänder på får, samt att bli lite mer insatta i hur vallning fungerar :)
-
#1 Kul! Berätta hur det går! :)
Vår träningsplan har expanderat. Jag kommer försöka få Apache att bli trygg i bilen så han inte är så stressad på bilturer samt sätta upp en hinderbana för att träna samarbete, koordination och inför agilityn som jag hoppas ska stärka hans självförtroende. :)
Jag har som mål att aktivt söka upp rejäl störning under våra promenader, och väl där börja utmana hunden i uthållighet och fokus. Det är svårt för henne då hon är otroligt reaktiv, men jag måste in i hetluften. Idag gick vi till marknaden, mitt i folkmassan blev det för mycket för henne och hon startade alla sina cylindrar, men det som var positivt var att hon orkade fokusera fint både innan och efter.
Hoppning - Check!
Han hoppade just ut ur inhägnaden när jag matade katterna. Nackdelen med tjock packad snö.
Jag kommer fortsätta jobba på Pussels osäkerhet på människor, samt stärka hans självförtroende. Dessutom laddar vi även upp för unghundskurs! 🙂
Att den gamle ska gå ner i vikt och att valpen ska bli bättre på grundträningen.
**MVH Cerrolyn

Vi ska närma oss en start i LK1 😉
#9 Amstaff.. Valla…? Va? xD Ursäkta men, ja.. Att se en amstaff valla, ja, de vore ju något!
-
10#Inget att ursäkta jag tyckte det var en absurd tanke med till en början. De första gångerna det kom på tal haha
Haha ja det var chefens ide. Hon har sysslat med i mer än tjugo år och tycker sig se en möjlighet till att lyckas få henne att valla. Om vi lyckas kommer vi även prova med hennes mamma :)
Valpen har vid ett tillfälle hjälpt oss när vi skulle stänga in ankorna för städning i gården i samma skede som chefen dök upp :)
Du får filma om ni lyckas!
Absolut ska bara införskaffa mig något att filma med :P
Förhoppningvis ska jag ta en privatimma med en, i vallning. Godkänd vallhundsprov är målet till nästa år :) Annars är de att ha skoj och lära sig hur man beter sig. Han är bara 3 månader, men han ser lovande ut ;)
Med schäfern så hoppas jag kunna debutera i agility i slutet av våren, men även säkra slalomingångar och running contacts i agility.