Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikett: övrigt
Läst 1100 ggr
Jetaime
0

Lik era hundar?

Har ni någon gång fått höra att ni är lika era hundar?
Om ja i så fall på vilket sätt? Utseende, egenskaper, personlighet osv :)

Slutligen, tycker ni själv att det finns likheter mellan dig och din/dina hund/hundar?

Jetaime
1

La precis upp samma inlägg på asif så kopierar in mitt svar här :)

Jag har faktiskt fått höra från ett par olika människor att jag och Zuki är rätt lika. Dock inte fått någon förklaring på varför, men har lite egna funderingar där, haha.

*Tveksam två sekunder när det gäller nya saker, sen är det skitkul!
*För nyfikna för att inte ta reda på saker
*Lite småttbusiga.
*Vi kan sova bort hela dagar om det inte händer nått, men är lätt på om någon föreslår nått!
*Älskar allt och alla tills som bevisar varför man inte ska göra det.
*Är alltid snälla och trevliga, även om folk är dryga och jobbiga.
*Vill alltid få med alla i olika sammanhang, hatar när någon är utanför.

Sen är vi ju rödhåriga båda två och litesådär udda 😃

russin
1

Njae, jag är nog mer lik min förra ras shar-pei😃 både till temperament och utseende…

Dock försöker jag mer likna mina nuvarande hundar lancashire heeler, men det är väldigt svårt att bli lika iller-kvick😉

LinDajSon
0

Athos och jag är väldigt lika… på gott och ont. :)

vallhund
0

Tyvärr inte.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jetaime
0

#3 På vilket vi är ni lika?:)

[Aremea]
0

Tja… lite neurotisk, nästan autismliknande specialintressen och en aldrig sinande energi när det kommer till sagda specialintressen. Fast de är mycket trevligare än vad jag är;)

LinDajSon
0

Athos och jag har egentligen inget intresse av folk. Vi har stort tålamod men vi backar inte om vi blir provocerade, tvärtom. Vi är tjurskalliga till tusen när det gäller något vi bestämt oss för att genomföra och vi kan båda två vara rätt så hårdhudade. Vi värnar om de små, framför allt kattungar ;) Vi tar inte i mer än nödvändigt. Vi tröttnar om vi inte får nya utmaningar. Vi är självständiga.

HannaGeni
0

Jag är väl snarare raka motsatsen till mina hundar haha

Jag är en rätt lugn, blyg person och har inget behov av att synas och stå i centrum. Jag är inte den som syns och hörs och tar plats om man säger så. Mina hundar däremot är översociala, väldigt aktiva och älskar att stå i centrum. När det kommer till träning så är vi alla 3 arbetsnarkomaner och kan träna länge utan att ledsna. Och dessutom är vi väldigt nyfikna allihop så vi kompletterar varandra rätt bra

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

Cahira
0

Likheter med Ixxi (dvärgschnauzer) Drömmare, långsam, ogillar att springa i onödan. Mycket lek i hjärtat. 

Digger: Vi båda är klantiga! 

Apache vetekatten… båda har social fobi? 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.