Mål inför 2014?
Har ni satt upp några nya mål inför 2014 (eller kanske nu den sista tiden av 2013 också såklart..)? :)
(Behöver inte endast ha med vallning att göra)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Inom vallningen är det framförallt att försöka hitta någon som bor lite närmre som vi kan träna hos så det blir lite mer regelbundet! Och är det något vi fastnar för båda så skulle det absolut vara kul att så småning om tävla.. men vågar inte sätta upp något direkt mål där än :)
Sen vill jag gärna gå vidare inom bruks-spåret. Att byta ut godis mot pinnar och att andra går spåren till mig.. Och ja samma här om jag vågar mig ut på tävlingsbanan kanske i framtiden.. Allt som är nytt är lite läskigt :p
Inom lydnaden satsar jag framförallt på LP1 ;) Och ev gå vidare om vi inte tycker det är allt för tråkigt!
Och iallafall att börja tävla inom agilityn :)
Sen vill jag se till att vi får genomfört MH också! Helst i år, finns lite hopp kvar om ca en månad.. annars blir det först till våren.
Under 2014 hoppas jag först och främst att jag kommer in på det gymnasiet jag vill in på, det är prio ett.
Prio två är att hitta en bra hund. Förhoppningsvis valp.
Utöver det hoppas jag på att kunna få en fin grund med valpen/hunden och ev. börja lära i grunderna för lydnad och rally, även nöta in nödvändiga kommandon.
Vallningen vill jag gärna testa på med den hunden men det blir nog inte förrens under våren 2015 om vi inte gör något sådant med skolan då(tvivlar dock), vet inte riktigt vilken "åldersgräns" det är för hundar att gå vallkurs.
-
ATDsd är tanken… Sedan, om vi får möjlighet att träna på nöt, så ska vi försöka ta i alla fall ett STDc. Målet är ju WTCH men det blir nog inte nästa år, fåren och ankorna ska vi dock bli färdiga med. Det jag ser fram emot mest är att starta lillan ordentligt. Hon är ju med till fåren och får göra lite som hon vill så länge hon är snäll, men jag tränar inget. Ser dock vad hon har i sig naturligt, finns en hel del att se fram emot nästa år kan jag säga.
Har egentligen inga stora mål för 2014 mer än att fixa BH provet :)
Fritte ska med på en cup (vallning). Minst;)
Om Apache fortsätter avancera i denna hastighet så hoppas jag på att han ska vara redo att skrivas upp på en agilitykurs, i så fall blir det veterinärcheckup på alla leder så han får grönt ljus. :)
Så har vi valpplaner. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Att hitta en lillebror eller storasyster till Leon, han fyller 6 år en 13/11 o jag har aldrig haft en ensam hund i så många år.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kul att läsa om allas mål och planer, stora som små! :)
#7 Varför storasyster och inte lillasyster? :)
-
#9 Jag är ingen tikmänniska. Jag blev erbjuden en tik (bruksras) av nattmatte, väldigt trevlig, men det klickade inte. Hennes bror hade jag tagit när som helst, men han o Leon hade tagit ihjäl varandra om de fick möjlighet.
För oss skulle det fungera med en valp/unghund, hane som inte är könsmogen eller en äldre tik som är en riktig ragata. Leon är ingen lätt hund.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.