Zuki vallar!
I helgen var jag och Zuki iväg hos Peter Bengtsson i Askeröd och vallade, det var andra vallningstillfället för oss båda, och det var kul att se att hon utvecklats sen sist, hon lyckades få till en rätt fin balans för det mesta och vi tränade lite på hämt och höger/vänster. Jag är supernöjd! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
:)
Blev lite dåligt med bilder tyvärr! Men här kommer några på Zuki från andra tillfället hos fåren (det blev bättre och bättre, så vi skulle egentligen haft lite bilder från slutet på dagen och från dag 2, menmen).
Vi har en massa att träna på, men känns ändå som att vi kommit lite längre efter helgen! :) Tur att hon är så lugn och snäll, så hon ger mig lite tid att tänka, haha!
Vi fick även testa på att hämta in får från hagen och få in i fållan. Själva hämtet var inga problem, gick superbra! Det var först när vi kom till grinden och jag öppnade den som det blev fel, för helt plötsligt var fåren på fel sida! Så vi gjorde om det säkert tre gånger, men det blev samma sak alla tre gånger, haha! Sen fick vi lite hjälp, för det var mest fel i mitt tänk och Zuki gjorde som hon blev tillsagd ;).
Även att ta ut fåren från den lilla fållan igen var inga problem :)