Annons:
Etiketthundsport
Läst 1926 ggr
Fredag123
2017-01-11 22:37

Hur är er hanhund runt löptik

Hur är er hane (border collie) runt löptikar? Både i vardagen men framförallt i arbete. Har han svårt att koncentrera eller är arbetet fullt fokus (både vallning men också lydnad, agility mm)?

Annons:
isla
2017-01-14 09:23
#1

Nu har inte mina hanar varit så mycket kring främmande löptikar, men visst var det svårare, för min gamla hane, med fokus, när mina tikar löpte. Han var dock en avelshane, så han hade parat förr och visste vad det gick ut på. Min unga hane, som aldrig parat, har helt klart varit lättare att hantera runt löptikar, men tanken är att han ska in i aveln i år, så vi får väl se om han ändrar beteende efter det.

Helena89
2017-02-04 17:05
#2

Min BC har aldrig varit ett problem kring löptikar. Han har alltid kunnat jobba ändå. Kanske att han varit svårare att få att stänga av när han inte är i arbete, dvs att han kanske varit mer nosig osv och det har blivit sämre på senare år och kanske det är så pga att jag överlag har släppt mer på kontrollen och att han överlag blivit mer nosig med åren. Men aldrig haft problem i arbete.

Sugar Mist
2017-02-10 01:12
#3

Min hanne stängde av helt i vallningssituation och i träning, i vardagen var han ju självklart intresserad av löptikar men gick att bryta alla gånger vad jag mindes.

-

Upp till toppen
Annons: