Annons:
Etikettkul-och-bus
Läst 2290 ggr
Cahira
4/1/14, 7:45 PM

Utmaning 1: Ordförståelse

Då kör vi igång utmaningarna här på Vallhundar! Första utmaningen blir ordförståelse och varar till sista april. Ni väljer själva om ni vill finslipa på något ni börjat på eller om ni börjar om samt svårighetsgrad, alla har olika mycket tid över i sin vardag så det är helt upp till er hur mycket eller lite tid ni vill lägga ned. 

Denna utmaning går ut på att ni i slutet av månaden kan ge er hund ett kommando utan hjälper. Vore jättekul om ni visar filmer på era framsteg (och baksteg?) samt resultat men det är helt valfritt. Detta är ingen tävling utan är enbart en kul grej. 

Småsnack och att hjälpa varandra är självklart tillåtet. Tummen upp Om ni råkar filma nåt knasigt hunden gör så dela gärna med er. Delad glädje är sann glädje heter det ju. Cool

Har ni önskemål på framtida utmaningar? Önska här

Vill ni träna med flera hundar är det okej det med. Är som sagt inte en tävling. :) Alla raser tillåtna. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
meerschweinchen
4/5/14, 5:07 PM
#1

Har börjat träna in ligg utan handtecken med Jackie. Hon kan sedan förut om jag visar med fingret ligg och nu vill jag att hon ska kunna lägga sig ner efter jag sagt ligg utan hjälper. Jag har aldrig tagit tag i liggträningen ordentligt förän nu. Filmade idag andra passet av liggträningen.

(Bra att filma ibland då märker man hur seg man är med att klicka…)

Mvh Sabine

Cerrolyn
4/15/14, 4:15 AM
#2

Jag "härmar #1 😉 Jag kommer också att köra med "ligg" och min förhoppning är att det inte blir sega ligg (som nu) utan snabba.

Få filma sedan.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
4/16/14, 3:16 PM
#3

Jag byter till apport, inte själva gripandet utan att hålla fast den.

**MVH Cerrolyn

Upp till toppen
Annons: